Atcho, atcho, prosit

Förkyld igen, som vanligt.
Joakim skrämmer mig med svininfluensan. Jag hatar svininfluensan. Finns det någonting som är mer uttjatat?! Det är en vanlig influensa. Okej, folk har dött i den, men i Brasilien ja, ett land som tyvärr inte är lika utvecklade som vi är i medicin och sjukvård.
Någonting jag hatar ännu mer är medians äckliga sätt att manipulera människor. Folk blir hysteriska och livrädda att man ska kola när som helst. Utomlands tömmer folk plånboken och köper vaccin och läkemedel i mängder för att inte insjukna. Vad tror ni det beror på? M-E-D-I-A-N.
"Dom" påstod att varannan människa skulle insjukna och många svenskar skulle gå bort. 4st ligger på sjukhus pga influensan (hoppas dessa människor verkligen klarar sig helskinnat).
Slutsatsen är alltså att allt är medians fel.
Visst, det är jättebra att vaccinera sig mot influensan för man kan ha otur, men svininfluensan är ingen anledning till att man verkligen ska göra det. Jag känner till 4st som har haft/har influensan och alla har tillfrisknat lika snabbt som dom insjuknat.
Det enda man ska tänka på är att inte gå runt och pussa för många okända människor, och tvätta händerna! Någonting man alltid, alltid ska göra, ofta, ofta, ofta.

Snart bär det av till tandläkaren igen för det sista hålet som ska lagas. Uscha buscha. Har köpt kakor och hyrt film som tröst sen när jag kommer hem.


Aufwiedersen


Kommentarer
Postat av: Lkay

Ja! tvätta händerna. Annars kanske det dyker upp tvålar från ingenstans!

Fyfan för att du är sjuk igen gumman. Du måste göra nånting åt immunförvaret ditt. Eller bristen på immunförsvar bör jag säga.



kärlek ♥

2009-09-01 @ 21:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0