Bloggemist

Idag kollade jag in Blogg.nu's topplista på de mest populära bloggarna. Dom som ligger längst upp är alla minderåriga, knappt ens byxmyndiga. För mig är det oförståligt. Hur fan lyckas man få så många läsare med sådana underlag. Hur kan ens liv vara så intressant att över 10 000 läser om det varje dag?
Det måste ju säga ganska mycket om vilka det är som egentligen läser bloggar. Tjejer i 15års åldern. Jag läser också vissa bloggar men det är mina kompisar och bekanta till en och jag tror knappast att dom på Topplistan har över 10 000 vänner.

Om/när jag läser människors bloggar jag inte känner är det för att dom har intressanta liv. Är/har varit med om någonting speciellt eller jobbar med någonting intressant och imponerande.

Vad vill jag ha sagt med detta? Att jag är bitter? Inte det minsta. Jag är glad för mina 5-10 läsare om dagen. Hade ju vart kul med några till men att bli igenkänd på stan för att folk läser om ens liv varje dag är bisart, och läskigt!


Idag har jag haft afropowerdance. Det var helt sjukt roligt! Slänga med armarna, kasta med håret, stampa och hoppa runt. Det låter som en vild fylla. Men nä, världens bästa träningsform, iaf som jag har testat. Afrokansk musik och massa rytm. Helt underbart och så frigörande. Skaka loss allt från en hel dag på jobbet, eller vad man nu gör på dagarna. Rekommenderar väldigt starkt!




Snyggaste brillorna någonsin. Årsta Havsbad förr förra helgen.



Stina är Jennys hund och den underbaraste hunden på jorden. En dag ska jag kidnappa henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0