Fruktigt

Igår köpte jag en mango. En färsk mango. Den var hur god som helst och smakar inte alls som den gör när man köper smoothies eller juice i den smaken. Den var precis lagom söt och väldigt, väldigt god. En av de godaste "sakerna" jag ätit faktiskt. I fortsättningen ska jag köpa fler mangos, göra mina egna smoothies och juiceser. Mums.

Jag och min mamma ska gå ihop och köpa en spikmatta. Som ni säkert hört så är dom fruktansvärt bra och jag tror på det också. Har problem med mina axlar och rygg och är alltid stel och har ont. Det strålar i musklerna och jag får ont i huvudet. Har väl haft detta problem i 1-2 år nu skulle jag tro. Har kommit på fler sätt som får detta att uppehöra men när jag fick höra om spikmattan och vad den gör med en så blev jag genast övertygad.

Jag har nu tagit ett stort steg närmre vuxenvärlden. Idag var jag hos banken och startade en fond, och inte vilken fond som helst utan en för min pensionsparande. Gulp. Känns rätt skumt. "Hej jag heter Sofia, är 20 år och pensionsparar". Skumt kanske, men helskotta va bra. Jag siktar nämligen på att vara miljonär vid 65. Genialt!


Adjöken adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0