Kärleksbulle

Igår hände en jätterolig sak mig.

Det kom in en kvinna i butiken med en nygräddad kanelbulle, det luktade i hela butiken. Jag sa det till henne och hon sa att hon köpt den på Pressbyrån och att tjejen där precis tagit ut den ur ugnen. Jag sa att jag definitivt skulle gå och köpa en medans dom fortfarande va varma. Kvinnan köpte ett par skor och gick sen. Jag gick in på lagret och hörde sen hur det plingade igen. Samma kvinna kommer in med en bulle till mig. Jag blev så himla glad och kunde inte förstå vad det var som precis hänt. Jag blev tårögd och varm i hela kroppen av denna otroligt snälla och godhjärtade handling!
Efter det så började jag tänka på att man måste bli mer hjälpsam och generös mot människor. Tror verkligen på karma.

Idag regnande det nå fruktansvärt här. När jag skulle gå hem från jobbet var det som att stå i duschen. Herrejösses. Mina skor blev genomblöta efter 5-6steg. Hade lika gärna kunnat gå barfota hem.
Jag gillar faktiskt regn. Man blir blöt iofs vilket inte alltid är trevligt, men förövrigt är det mysigt.
Hoppas dock innerligt att det inte blir nå regn nästa vecka då vi ska bo i tält tisdag-söndag. Ber till vädergudarna att vi får fint väder.


Dags att sova. Väldigt trött!



Kommer inte bli samma sak utan er...

Kommentarer
Postat av: Nina

fyfan va ja kommer sakna det! :( behöver min dos av öland roots när man komme rhem och bara längtar till nästa år!

2009-07-08 @ 01:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0