Jag vet en dejlig rosa


Ibland börjar jag fundera på vad man egentligen håller på med. Livet rullar på så jävla snabbt och man står där som ett fån och låter saker hända som man egentligen inte vill ska hända. Saker man missar att göra för att man är för bekväm och lat. Skamligt när man bara har ett liv! Livet står stilla samtidigt som tiden bara rusar förbi...
Fucking jävla ångest!

Snart är det midsommar också. Min pappa kallar det "Amatörernas dag", jag börjar hålla med honom. Mer och mer börjar jag ta avstånd och tycka mindre om dessa supar-högtiderna. Drickandet som ett självendamål. Nyår, valborg, midsommar. Bara ett annat tillfälle för att supa sig ful ochl göra bort sig. Förväntningarna som byggs upp för att sedan gå i krash. Under midsommar har jag iaf lyckats rätt bra då jag umgåts med bra människor. Men nyår... Usch usch usch säger jag bara! Som detta nyår; folks slogs i hallen, folk var så fulla så dom knappt kunde stå upp, psykfall som inte kunde förstå ett nej och objudna gäster. Kände mig så fruktansvärt gammal när jag satt och kollade snätt och skakade på huvudet åt alla människor som gjorde bort sig så fruktansvärt. Aldrig mer, säger jag bara, aldrig mer!
Får se vart detta midsommar tar en.. Just nu känns det nämligen bara jobbigt och påtvingat.


Snart flyr jag iaf. Ska bli så skönt att komma bort.



(10dagar kvar till avresa!)

Kommentarer
Postat av: Anniina

Håller absolut med dig gumman, det finns en anledning till att jag jobbar alla sådana högtider. Förutom julen, men det kan ju bero på att jag fyller år då ;)

Saknar dig, ring mig så vi kan boka en dejt snart!

2010-06-21 @ 15:16:26
URL: http://anniina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0